Lojistikte Vize Sorunu Engele Dönüştü, İhracatçı İntermodale Yöneldi
AB ülkelerinin Türk tır şoförlerine yönelik vize pürüzü, intermodal nakliyeciliğe ilgiyi artırdı. Lojistik kesiminin yenilikçi markalarından Capella Logistics de ihracatçıların, kelam konusu vize mahzurundan etkilenmemesi için intermodal taşımalarına yük verdi.

Şirketin CEO’su Aytaç Aykanat, “Vize mahzurunu aşmak için demir yolu ve Ro-Ro ilişkili intermodal çizgilerimizi güçlendiriyoruz. Bulgaristan’daki şirketimiz ve AB’deki güçlü altyapımız sayesinde ihracat yüklerimizi, Avrupa’ya gecikmeden teslim ediyoruz.” dedi.
Türk tır şoförlerinin AB ülkelerinden vize almakta karşılaştığı problemler, Türkiye’nin Avrupa’ya ihracatını da olumsuz etkiliyor. Artık tarife dışı pürüze dönüşen vize problemleri, Türkiye’nin ihraç eserlerinin Avrupa’daki alıcılarına teslimatlarını da geciktiriyor. İhracatçılar ise intermodal taşımalara daha fazla ilgi göstermeye başladı. UND istatistiklerine nazaran ocak-mayıs periyodunda Ro-Ro sınırlarını kullanarak yapılan ihracat taşıma sayısı yüzde 5,8 artarak 115 bin 492’ye çıktı.
Türkiye – Avrupa çizgisinde ithalat – ihracat taşımaları yapan ve 2024’ü “İntermodal Yatırım Yılı” ilan eden Capella Logistics, vize mahzurunun ihracata olumsuz tesirlerini minimuma indirmek için intermodal sınırlarını daha da güçlendirme kararı aldı. Şirketin CEO’su Aytaç Aykanat, “Demir yolu ve Ro-Ro kontaklı intermodal sınırlarımıza yük veriyoruz. Bulgaristan’daki şirketimiz ve AB’deki güçlü altyapımız sayesinde ihracat yüklerimizi, Avrupa’ya gecikmeden teslim ediyoruz.” dedi.
“Hem vize mahzurunu aşıyoruz hem maliyet avantajı sağlıyoruz”
Almanya, Hollanda ve Belçika’ya ekseriyetle demir yolu kontaklı intermodal çizgileriyle taşıma yaptıklarını anlatan Aykanat, İngiltere, Fransa, İspanya ve Portekiz’e ulaşmak için ise yoğunlukla Yalova-Sete Ro-Ro sınırını kullandıklarını lisana getirdi. Aykanat, yaygın lojistik ağları sayesinde, Avrupa içindeki son teslimatları ise vize sorunu olmayan şoförlerle gerçekleştirdiklerini belirtti.
Aykanat, intermodal taşımaların karbon salımını da kara yoluna nazaran büyük oranda azalttığını, böylelikle hem vize pürüzünü aştıklarını hem de müşterilerine maliyet avantajı sağladıklarını vurguladı.
“Sınır kapılarında bekleme mühletleri azaba dönüştü”
Vize sıkıntısına ek olarak Avrupa’ya kara yolu ile ulaşımda gümrük kapılarındaki bekleme müddetlerinin uzadığına da dikkati çeken Aykanat, “Türkiye’nin ihracatı her yıl artıyor. Buna bağlı olarak lojistik taşımalar ve cazibeli sayıları da artıyor. Fakat Bulgaristan ve Yunanistan hudut kapılarındaki alt yapı daima birebir kalıyor. Bulgaristan hududunda bekleme mühletinin 100 saate kadar yükseldiğini gözlüyoruz, bu adeta azaba dönüştü. Dozvola (geçiş belgesi) dertleri da sürüyor.” görüşünü de paylaştı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı