Egeli öğrenciler ebelik uygulamalarını video özçekim yöntemi ile öğrenecek
Proje hakkında bilgi veren Prof. Dr. Nazan Tuna Oran, “Erken yaşlardan itibaren ağır teknoloji kullanımının içine doğan günümüz öğrencileri için üniversitelerdeki eğitim stratejilerinin belirlenmesinde bilgi ve irtibat teknolojilerinin değeri yadsınamaz.

Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Kısmı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nazan Tuna Oran’ın “Periferik İntravenöz Kateterizasyon Maharetinin Geliştirilmesinde Video-Özçekim ve Gösterim Formüllerinin Tesirinin Karşılaştırılması” başlıklı projesi TÜBİTAK tarafından desteklenmeye uygun bulundu. Proje kapsamında ebelik öğrencileri görüntü özçekim formülüyle ebelik uygulamalarına yönelik yapılan çalışmaları test edecek.
Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, proje ekini makamında ağırlayarak tebrik etti. Prof. Dr. Necdet Budak, “Sağlık bilimleri alanlarında bilgi ve bağlantı teknolojilerinin kullanılması eğitimin kalıcı hale gelmesinde değerli bir noktayı oluşturuyor. Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Kısmı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nazan Tuna Oran hocamızın TÜBİTAK tarafından takviye aldığı bu projede ebelik öğrencileri ebelik uygulamalarına yönelik marifetleri video-özçekim formülü ile daha kalıcı bir biçimde öğrenecek. Bu projede emeği geçen takımı tebrik ediyor, çalışmalarında muvaffakiyetler diliyorum” dedi.
Hem öğrenciler hem de eğitmenler için öğretici nitelikte olacak
Proje hakkında bilgi veren Prof. Dr. Nazan Tuna Oran, “Erken yaşlardan itibaren ağır teknoloji kullanımının içine doğan günümüz öğrencileri için üniversitelerdeki eğitim stratejilerinin belirlenmesinde bilgi ve bağlantı teknolojilerinin değeri yadsınamaz. Bilgi ve irtibat teknolojilerinin sunduğu imkanlarla, bilgiye ulaşılmasını ve bilginin oluşturulmasını sağlayan her türlü görsel, işitsel, basılı ve yazılı araçlar; hasta bakımı için kritik kıymete sahip ve öğrencilere öğretilmesi sıkıntı olan psikomotor klinik maharetlerin geliştirilmesinde yardımcı olabilmektedir. Son vakitlerde bu prosedürlere video-özçekim sistemi de eklenmiştir” dedi.
Video-özçekim idaresinin projede kullanımına yönelik konuşan Prof. Dr. Tuna Oran, “ Uygulama hünerlerinde yeterlilik kazanmada ve marifetlerin değerlendirilmesinde; öğrencilerin kendilerinin yaptıkları uygulamaları yeniden kendilerinin görüntüye kaydettikleri video-özçekim prosedürü; en düzgün ve en yanlışsız video-özçekimi gerçekleştirebilmek için tekraren uygulama yaparak maharet adımlarını öğrenmesine imkân tanırken, birebir vakitte hem eğitmenlere hem de öğrencilere çekilen görüntüleri kıymetlendirme ve görüntüler üzerinden kritik etme fırsatı vermektedir. Projemizde ebelik öğrencilerinde periferik intravenöz kateterizasyon hüneri geliştirilmesinde klâsik metotlardan biri olan gösterim formülü ile yeni bir yaklaşım olan görüntü özeçkim prosedürünün karşılaştırılmasını amaçladık” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı